13 - Nota

Wednesday, November 22, 2006

Bangun awal pagi dan Tapai tidak sinonim. Malah tidak paralel sekalipun.

Tapi pagi tadi, aku terjaga tanpa dikejut. Matahari masih segan-segan mengintai dari balik tingkap. Perut aku rancak berkeroncong. Mana tidaknya?! Kalau selama lima hari, perut kau hanya diisi dengan Whiskas pun pasti akan berbunyi juga. Memang ia berkhasiat (walaupun hanya untuk kucing) tapi ia tidak begitu mengenyangkan. Menyelerakan? Jauh sekali!!

Aku capai tuala dan masuk bilik mandi. Jirus sekali dua, asal cukup syarat basah, aku keluar. Sejuk!

Bila aku masuk bilik, aku terpandang pada sekeping nota yang diselitkan di gitar.

Serentak itu juga, hatiku berdetik. Hish! Siapa pula yang tinggalkan nota ni? Tadi sebelum aku mandi, tak ada pula aku nampak. Aku mandi pun bukannya lama sangat, takkan sampai aku langsung tak perasan ada orang masuk dan keluar semula?!

Jumpa di Rivadesatera 5 petang ni.
Aku tunggu kau kat sana.
Jangan lewat!!
- AFRO -


Afro? Celaka betul! Lain kali, kalau nak bagi nota, tinggalkanlah duit sekali. RM10 pun jadilah. Kalau tak ada RM10, RM5 pun aku terima juga. Aku betul-betul kebuluran ni. Mana tahan nak telan biskut kucing saja.

Rivadesatera. 5 petang. Boleh tahan jauh juga tu. Boleh berpeluh juga telur kalau menapak dari sini. Erk.. maksud aku, kalau kau genggam telur* sambil berjalan. (*Tak kiralah, sama ada telur mentah, rebus atau separuh masak.) Telur tu boleh berpeluh sebab tangan kau yang berpeluh.

Telur mana pula yang kau fikirkan?!

Tak semena-mena, tuala aku terlucut. Serentak itu juga, terdengar suara dua tiga orang perempuan ketawa mengekek dari rumah sebelah. Hish! Takkan mereka nampak?!

Mungkin aku belum beritahu, kami duduk berjiran dengan tiga gadis kilang. Tapi nantilah aku cerita pasal mereka ni. Otak aku belum betul-betul stabil lagi. Nanti terkeluar pula cerita yang tak sepatutnya aku tulis di sini. *kenyit-kenyit*

6 comments:

Tok Rimau November 22, 2006 9:51 AM  

TAHNIAH.

Selalunya Blog Baru Terbaik akan ditutup dalam masa setahun. Seperti Artis Baru Terbaik hilang setelah anugerah AIM.

Apa pun, GJ memilih keunikan kalian. Kami berharap kalian terus berkarya. Dan terus-terusan.

Bunga Padi Jpg.gif:- minta dengan Naga. Dia yang simpan.

TAHNIAH Sekali lagi!

June November 22, 2006 11:21 AM  

O-Ya, aku rindu Afro dude.

bluecherry @ fai November 22, 2006 1:27 PM  

Tahniah, saja datang melawat blog pemenang.

p/s; makanan kucing tuu.. cik kucing tak marah ker makan makanan dia? he he

bluecherry @ fai November 22, 2006 1:44 PM  

Baru je baca entri lain, patut laa makanan kucing tak berusik..

By the way, entri2 yg lain pun menarik..

leh jengah nanti.

Unknown November 22, 2006 5:30 PM  

haha! menarik!

nuyuljana January 21, 2009 10:38 AM  

hehehe..
tang tuala terlucut pesal x dispesifik kan sikit..
=P

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP