26 - Kacau

Thursday, February 15, 2007

Sejak insiden membalun orang dengan kerusi beberapa bulan yang lepas, belum pernah lagi aku singgah di Rivadesatera. Tapi petang itu, sengaja aku memilih untuk minum di situ.

Ini semua Nevo punya pasal. Celaka betul!!

Dia sudah *CRET!*kan gitar aku sekali lagi. Kalau ikut hati yang panas, hendak saja aku hempuk dia dengan gitar. Namun bila fikiran sudah waras, aku rasa tak patut pula kalau aku berkasar sangat. Dia hanya anak kucing. Makan, minum, main dan melepas. Itu saja aktivitinya setiap hari. Lagipun aku telah berikrar untuk cuba menjaganya sebaik mungkin.

Aku tidak mahu melihat Afro menangis lagi. Buruk benar rupanya!

Tapi pemandangan di hadapan aku ini benar-benar indah. Bulat dan teroleng-oleng. Membuatkan aku tak senang duduk. Sekejap mengepit, sekejap menguak. Tapi semuanya serba tak kena. Pemandangan di hadapan ini terlalu indah hinggakan kalau tidak mengalihkan pandangan atau berkelip, aku boleh menjadi buta. Entah berapa ribu kali mataku dicucuk malaikat.

Aku mencuri pandang ke dalam lurah, erk... maksud aku, jam tangan orang sebelah. (Parapraksis ini tidak disengajakan. Sungguh!) Sebentar lagi, pukul 6.

"Tapai, tolong aku!!" tiba-tiba aku mendengar orang menjerit. Suara itu benar-benar aku kenal. Aku menoleh ke kanan, kiri dan belakang. Tapi tidak aku nampak batang tubuh tuan punya suara. Dan kulihat orang sekeliling pun tidak seolah-olah tidak mendengar apa yang aku dengar sekejap tadi.

Ya, aku kenal benar suara itu. Tidak syak lagi, itu suara Afro. Tapi dia di mana?

4 comments:

Nuts@Kacc February 16, 2007 2:42 AM  

susahhh...susahh betul aku nk tumpukan perhatian kat ceta ko kali ni..tp,aku rasa bukan aku sorangg..kan?

Jarri February 16, 2007 2:48 PM  

tul la kacc.
memang susah. aih.

Kemat February 16, 2007 9:23 PM  

TULISAN TU KECHIK SANGAT..GAMBAR TU YG BESAR..MATA ASYIK TERTENGOK GAMBAR JER..

sinaganaga February 17, 2007 10:42 PM  

Afro sudah jadi halusmitai... aaaa, maksud aku... HALIMUNAN?

Fuyoo.

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP