25 - Culik

Monday, February 12, 2007

Petang itu aku ke sebuah kafe di Bandar E. Menikmati kopi putih dan 'roti kahwin'. Selepas mencicip kopi yang masih hangat, aku menggigit sedikit roti bakar berintikan kaya dan mentega yang di'kahwin'kan. Enak.

Aku suka suasana di kafe ini. Tenang. Aman. Dunia bagaikan berjalan dengan perlahan di sini. Aku menyeluruhi sekeliling. Dekorasinya berasaskan kayu. Meja marmar dan kerusi kayu menyerlahkan tema Oriental. Cawan dan pinggan yang dihidang terukir indah. Kelihatan begitu asia-klasik.

Jarum jam di dinding kafe menunjukkan ke angka 6. Selesai bersantai, aku akan berangkat pulang ke Bandar X. Kerja seminggu di sini sudah selesai. Apa khabar agaknya Tapai dan Nevo. Tidak sabar rasanya hendak pulang.

Kopi putih ku cicip lagi. Ah, enaknya.

"Ehem!"

Deheman parau betul-betul di belakangku menganggu santaian. Aku berpaling cuba mengecam tuan punya suara. Tiba-tiba satu hentakan kuat singgah di tengkuk.

Dan semuanya kelihatan kelam.

0 comments:

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP