33 - Longgok

Thursday, June 28, 2007

Sampai saja aku di pintu rumah, aku nampak selonggok pakaian aku, gitar dan Nevo ada di situ.

Aku pulas tombol. Berkunci. Aku ketuk pintu bertalu-talu, tiada jawapan. Aku ketuk perlahan, aku ketuk kuat. Tapi hasilnya masih sama. Dan pintu tidak juga dibuka.

Aku garu kepala yang tak gatal. Mana pergi Afro ni? Sudah dihalau, mungkin? Dah lama tak bayar sewa agaknya. Tapi peliknya, kenapa harta benda aku saja yang terlonggok di luar? Erk.. harta benda aku dan Nevo.

Tapi kenapa Nevo pun jadi mangsa? Ah! Parah ni!!

Nevo merengek-merengek kelaparan. Dia mengitari kaki jeans aku yang lusuh. Aku angkat dia. Dia meronta manja minta dilepas. Ikut hati aku, nak saja aku uji teori yang kucing akan jatuh pada empat kakinya. Kalau tingkat 8, aku rasa ok lagi kot!

"Oi, Afro! Kalau ya pun nak halau aku, janganlah buang Nevo ni sekali! Ni kan darah daging kau!"

Tak lama selepas itu aku tepuk dahi. Aku rasa Afro dah tahu yang Nevo yang ini bukan Nevo yang asli.

Ah! Parah ni!!

8 comments:

kacc July 01, 2007 4:03 PM  

wahh!!..dah semakin parahh si afro ni..kena bawak berubat tu..tak pasal kang diri dia sendri pun dia buang..

The Boss July 02, 2007 12:04 AM  

ayo..afro macam da marah...

sinaganaga July 04, 2007 2:01 PM  

HA HA.

.:HalogAmora:. July 20, 2007 4:22 PM  

so...?? update update..

blue_cherry July 31, 2007 10:26 PM  

[gelak yang tidak kedengaran]..

Sunan_Jati August 27, 2007 8:01 AM  

sabo weh

delima September 27, 2007 3:24 PM  

kesiannyer... dah kes parah dah nie..

*heartbeat* November 05, 2007 7:18 PM  

suamiku juga berambut afro!

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP