8 - Teruja

Thursday, October 05, 2006

Sepanjang perjalanan balik dari berbuka Afro bersiul.

"Boleh tahan juga awek tu ya, brader?" Aku sengaja memancing Afro untuk berbual.

Sengih Afro makin melebar. Tapi dia masih diam tak berkata apa. Seolah-olah dia berada dalam dunia yang lain. Terapung di awang-awangan.

"Siapa awek tu? Kau kenal dia?" Aku memancing lagi.

Afro berhenti bersiul. Senyumnya mengendur, dahinya berkerut. Dia menoleh ke arahku. "Buat masa ni biarlah rahsia dulu. Nanti aku ceritakan. Bila sempat!"

"Mata kau pun aku tengok tak lepas dari dada dan punggung dia saja!" giliran Afro pula memuntahkan butir-butir pelurunya.

Aku ketawa sebelum menjawab, "Aku sekadar nak mengiyakan yang aku ni masih benar-benar lelaki. Dan nafsu aku masih boleh diarahkan pada jantina yang sepatutnya. Kau tak takut kalau kalau selera aku beralih arah?!"

"Ha! Kau buatlah perangai pelik-pelik, aku halau kau nanti!!" Afro seakan mengugut.

"Oi! Rileklah brader, aku gurau jelah!"

Dan isi SLK malam itu kembali sunyi.

Bila senyap begini, aku kembali memikirkan bagaimana Afro boleh hilang tiba-tiba dari meja kami dan muncul kemudian pun dalam sekelip mata. Ada sesuatu yang tak kena, tapi aku diamkan dahulu. Aku tak rasa ini masa yang sesuai untuk aku ajukan pada Afro.

Aku sandarkan kepala dan lelapkan mata, sementara Afro yang memandu kembali bersiul. Pastinya dengan hati yang berbunga-bunga.

1 comments:

bluecherry @ fai November 22, 2006 1:33 PM  

ha ha ha, aku tau aku tau.. tapi 'biarlah rahsia'..

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP