33 - Longgok

Thursday, June 28, 2007

Sampai saja aku di pintu rumah, aku nampak selonggok pakaian aku, gitar dan Nevo ada di situ.

Aku pulas tombol. Berkunci. Aku ketuk pintu bertalu-talu, tiada jawapan. Aku ketuk perlahan, aku ketuk kuat. Tapi hasilnya masih sama. Dan pintu tidak juga dibuka.

Aku garu kepala yang tak gatal. Mana pergi Afro ni? Sudah dihalau, mungkin? Dah lama tak bayar sewa agaknya. Tapi peliknya, kenapa harta benda aku saja yang terlonggok di luar? Erk.. harta benda aku dan Nevo.

Tapi kenapa Nevo pun jadi mangsa? Ah! Parah ni!!

Nevo merengek-merengek kelaparan. Dia mengitari kaki jeans aku yang lusuh. Aku angkat dia. Dia meronta manja minta dilepas. Ikut hati aku, nak saja aku uji teori yang kucing akan jatuh pada empat kakinya. Kalau tingkat 8, aku rasa ok lagi kot!

"Oi, Afro! Kalau ya pun nak halau aku, janganlah buang Nevo ni sekali! Ni kan darah daging kau!"

Tak lama selepas itu aku tepuk dahi. Aku rasa Afro dah tahu yang Nevo yang ini bukan Nevo yang asli.

Ah! Parah ni!!

Read more...

32 - Mabuk

Thursday, June 07, 2007

Aku betul-betul marah hari ini! Sungguh!!

Ini peringatan untuk para perempuan di luar sana. Kalau badan cuma beberapa inci saja lebih tebal dari tiang letrik, elakkanlah memakai jean ketat!

Kalau aku sedang makan, dan kamu lalu di hadapan aku, maka ketahuilah sebenarnya kamu telah menyebabkan selera makan aku hilang. Dan yang lebih menyebabkan aku marah, kamu menyebabkan selera untuk beronani aku hilang!!

Jean ketat hanya sesuai dipakai kalau kamu mempunyai punggung yang montok, pejal, gebu dan beralun-alun bak dipuput bayu. Bukan untuk punggung jenis papan lapis! Tak sesuai langsung!!

Baru sekejap tadi, aku duduk berbincang tentang cara menyelamatkan dunia sambil minum-minum di Rivadesatera dengan lelaki aneh yang mabuk, tiba-tiba lalu sekeping... erk, maksud aku.. satu makhluk Tuhan dalam jean yang teramat ketat. Satu jari pun tak boleh lepas, dude! Macam mana aku nak seluk nanti?

Tekak aku terus kembang. Lelaki aneh yang mabuk itu tersengih. Sinis!

Katanya, "Nampaknya, dunia tak dapat diselamatkan lagi!"

Read more...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP